#header-inner img {margin: 0 auto;} #header-inner, .header-inner {text-align:center;} #Header1_headerimg { margin: 0 auto; text-align:center;}

Rabu, 25 Jun 2014

PROGRAM-PROGRAM ILMIAH HUJUNG MINGGU DI PUSAT TUISYEN KEJORA SEKSYEN 23 SHAH ALAM



Mungkin ramai yang beranggapan Pusat Tuisyen Kejora Seksyen 23 ditutup sepenuhnya pada hari minggu. Memang benar buat masa ini pembelajaran tuisyen tidak diadakan pada hujung minggu. Namun begitu di sini kami ingin menceritakan berkenaan salah satu program ilmiah yang dijalankan secara kerjasama pada setiap hujung minggu di Pusat Tuisyen Kejora  Seksyen 23 Shah Alam.


PROGRAM 1: PROGRAM PEMBELAJARAN BAHASA JEPUN


Program yang dikendalikan oleh Liza "Sensei" sebenarnya telah agak lama dikenali dikalangan warga industri multinasional yang berasal dari negara matahari terbit Jepun.


Liza "Sensei" atau kata nama lainnya Cikgu Liza merupakan bekas graduan program Dasar Pandang ke Timur atau lebih dikenali sebagai RPKJ (Rancangan Persediaan Khas ke Jepun) di Universiti Malaya dari tahun 1993-1995 sebelum melanjutkan pelajarannya di Universiti Gunma, Jepun (1993-1999). 

Kelas-kelas yang bermula seawal 10 pagi diadakan pada hari Sabtu dan Ahad di mana para pelajar akan dibahagikan mengikut tahap penguasaan Bahasa Jepun masing-masing. Banyak penuntut merupakan pekerja-pekerja dari syarikat ternama Jepun seperti Toyota dan sebagainya.




Selain itu Liza Sensei juga telah mengorak langkah jauh sebagai guru Bahasa Jepun dengan penerbitan buku beliau sendiri yang bertajuk "MARI BELAJAR BAHASA JEPUN" yang boleh didapati dari toko-toko buku ternama seperti MPH dan sebagainya.
   
Maklumat lanjut berkenaan buku mahupun program ini boleh didapati melalui link di bawah

http://www.bukubahasajepun.com/p/buku.html












Tiada ulasan:

Catat Ulasan