#header-inner img {margin: 0 auto;} #header-inner, .header-inner {text-align:center;} #Header1_headerimg { margin: 0 auto; text-align:center;}

Ahad, 19 Januari 2014

PANDUAN MEMILIH PUSAT TUISYEN BUAT IBU BAPA



Sebaik saja sessi persekolahan bermula ramai ibubapa terutama yang anaknya akan menduduki peperiksaan peringkat nasional seperti UPSR, PT3 (dahulunya PPMR, PBSMR atau PMR) dan juga SPM tercari-cari pusat tuisyen yang sesuai untuk anak mereka.
Pusat tuisyen yang efektif bukan saja mampu membimbing pelajar untuk mendapat keputusan cemerlang malahan mampu menerapkan nilai-nilai yang sepadan dengan ciri-ciri pelajar cemerlang seperti semangat berpasukan, pengurusan waktu yang cekap dan sebagainya.


Secara amnya kriteria pemilihan pusat tuisyen adalah seperti berikut:


a.    Reputasi pusat tuisyen dan rekod pencapaian kecermerlangan yang terbukti


b.    Tenaga pengajar yang berkualiti dan berpengalaman


c.    Pembelajaran/Pengajaran Dalam Kumpulan Kecial (Small Group Concept of Learning/Teaching). Dalam ertikata lain bilangan pelajar yang kecil untuk setiap kelas agar pembelajaran menjadi efektif.


d.    Pemantauan dan pengurusan prestasi pelajar yang berkesan


e.    Suasana pembelajaran yang kondusif


f.     Kos yang berpatutan. Tiada caj-caj tersembunyi yang merupakan taktik pemasaran semata-mata


g.    Wujudnya program-program ko-kurikulum yang mampu menjana minat belajar di samping penerapan nilai-nilai positif seperti semangat berpasukan, pengurusan waktu yang baik dan sebagainya.


Kami di Pusat Tuisyen Kejora Seksyen 23 Shah Alam amat memahami keperluan ibu bapa dan sentiasa bekerja keras untuk mengekalkan dan mengukuhkan lagi kriteria yang kami miliki seperti berikut:


a.    Meneruskan tradisi kecemerlangan kumpulan Pusat Tuisyen Kejora semenjak tahun 2013 lagi


b.    Tenaga pengajar yang berpengalaman malahan pakar dalam bidang yang diajar


c.    Kelas yang kecil di mana purata maksima isi kelas hanyalah 14 orang untuk memastikan keberkesanan “Small Group Concept”



d.    Kuiz bulanan, Ujian penggal dan sebagainya membantu pemantauan prestasi pelajar  


e.    Kelas yang selesa, berhawa dingin dilengkap dengan kelengkapan surau dan kamera litar tertutup (CCTV) untuk menjamin keselamatan para pelajar


f.     Kos yang berpatutan di samping yuran pendaftaran seumur hidup yang kecil untuk seisi keluarga (tanpa mengira bilangan anak yang mendaftar)


g.    Seminar pembelajaran mahupun program berbentuk ko-kurikulum seperti Kejohanan Futsal dan Bowling adalah antara program-program tahunan kami yang mampu mendorong pelajar untuk mencapai keputusan cemerlang dalam bidang akademik di samping membina sahsiah diri para pelajar





Kami di Pusat Tuisyen Kejora Seksyen 23 Shah Alam yakin kami adalah pilihan terbaik untuk para ibu bapa dan pelajar.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan